Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

Niedogodnością forum jest to że przeczytane nowe posty nie zmieniają swojego koloru ale na to nie mam wpływu dlatego jak już wszystkie przeczytacie do kliknijcie na "oznacz nowe posty jako przeczytane" w prawym górnym rogu to jedyna możliwość. Mam nadzieję, że to poprawią ale póki co jest tak a nie inaczej... Dawajcie punkty ludziom jak Wam pomagają w grze czy na forum poradą czy pomocą, stworzymy ranking przydatności do użycia

  • Index
  •  » Porady
  •  » Katasy fakty i mity dzięki ludmacowi

#1 2009-01-06 00:27:29

szarak

Administrator

13407373
Call me!
Skąd: Wieluń
Zarejestrowany: 2009-01-05
Posty: 130
Punktów :   

Katasy fakty i mity dzięki ludmacowi

"Wszelkie katasy (każda nacja) jesli idzie o niszczenie budynkow dzialaja identycznie (to samo Tarany). Roznica, ktora jest w ataku przeklada sie na sile walki z wrogim wojskiem (katasa na 99% liczy sie jako piechota)

Wynika z tego, ze:
- dwie katasy lub wiecej mozna na luzaku puszczac bez obstawy zachowujac wczesniej czyszczenie (no chyba, ze spodziewmy sie rezydencja na wysokim lvl)
- 10 katas Germanskich zniszczy tyle samo co 10 Katas Rzymskich, tyle, ze Rzymskie jesli trafia na opor to wybija wiecej jednostek przy okazji (dzieki temu tez szkolac armie na Cud, Rzym i Gal nadrabia troche pkt OFF dziennych wlasnie produkcja Katas)
- Germanie maja najlepsze, bo najtansze katasy, a Galowie nie dosc, ze drozsze od pozostalych to nie sa wcale najlepsze



ZASADY PROPORCJI STRAT

Jak poslecie 10 Toporkow plus 10 Katas to logicznym jest, ze jesli zginie jeden Toporek to Katase tez rozwali. Wystarczy, ze poslecie tych Toporkow o 50% wiecej niz katas i juz powinno byc ok, czyli przy 10 Katasach 15 Toporkow, bo na rezydce i tak bez duzej armii i Boha zawsze stracicie jednostke. A jak juz i tak koniecznie chcecie stracic katase w ataku to olejcie te Toporki wysylane wraz z nimi...

Oczywiscie analogicznie Rzym i Gal


DODATKOWO


Czemu uwazam, ze puszczanie obstawy kilku jednostek z Katasami jest bez sensu???
Poniewaz jesli puscimy 10 katas i do nich 10 Palek, to tak naprawde zwiekszymy sile ataku do 900 (z 500 bez Palek), a lepiej te Palki zadzialaja w czyszczeniu, ew. jesli poslemy jedno czysczenie glowne plus jedno czyszczenie miedzy katasowe w polowie atakow, ktore bedzie powiedzmy 1/4 czyszczenia glownego. Poza tym jesli jest Rezydka na 10 lvl lub wyzej to i tak bez obstawy conajmniej 3:1 w stosunku do liczby katas moze sie zdarzyc, ze poleci Nam 1 katasa, wiec co za roznica czy poleci sama czy w akompaniamencie innych jednostek. Jak juz bedzie duzo katas, to w czyszczeniu warto rowalic Rezydke lub Palac i na spokojnie puszczac katasy bez obstawy, bo na wstrzelony DEF i tak nie jestesmy za duzo w stanie poradzic (te kilkadziesiat-kilkaset jednostek i tak zazwyczaj nie wystarczy na przebicie klina, wiec po co Nam to dodatkowo tracic)

KOLEJNA UWAGA

Aby wyburzyc komus wioske do ZERA (tak zeby zniknela z mapy) to:

1. Nie moze byc ostatnia wiocha jaka ktos posiada - wynika z tego tyle, ze jesli ktos ma minimum 2 wiochy to mozna mu wyzerowac jedna z nich bez wzgledu na to czy jest stolica czy nie. Ostatnia wiocha jesli zjedziemy ja do zera zostanie takim zerem na mapie i jesli koles przestanie wchodzic na konto to po jakims czasie sie usunie. Gorzej jesli ktos jest uparty i bedzie sie odbudowywal

2. Wystarczy zniszczyc wszystkie budynki dajace pop, tak wiec warto poswiecic chwilke czasu i wycelowac katasy w budynki dajace POP. Co prawda dotyczy to glownie wyburzania nowych wiosek, bo na wyzszych lvl kazdy budynek daje pop, ale warto o tym wspomniec. Innymi slowy jesli w wiosce zostana nawet kryjowki, pola albo fortyfikacje na poziomie 5 albo nizszym to po sprowadzeniu wioski do zera popa zniknie ona z mapy (pod warunkiem, ze nie jest to ostania wioska gracza). W nowych wioskach pierwsza seria powinna isc w GB, bo bez niego wszystko sie bardzo dlugo robi, a sam z siebie robi sie okolo 3h, wiec mamy czas na poprawke, jesli ktos nie uzywa monet. Oprocz GB powinno sie walic w Magazyn, Spichlerz i EKO, a w nastepnej kolejnosci w Rynek, Koszary, MZ itp.

Innymi slowy w trakcie ataku na nowo powstala wioske nie trzeba celowac w pola, bo i tak nie daja popa. Oprocz tego w wiosce moze byc fortyfikacja czy kryjowka na 5 lvl lub nizszym i mimo wszystko wioska zniknie




Tutaj ciekawa rozpiska od UZTEAM

Rozdział II: ILE KATAPULT POTRZEBA ŻEBY ZNISZCZYĆ CAŁKOWICIE ROZBUDOWANĄ OSADĘ SUROWCOWĄ (OKOŁO 1000 POPULACJI)?

Najpierw zastanówmy się jakie musimy zniszczyć budynki
* W osadzie można postawić 20 budynków z czego 5 w osadzie surowcowej będzie na 5 poziomie (Młyn, Piekania, Cegielnia, Tartak, Huta Stali)
* Do okoła jest 18 pól surowcowych

Jak już wiemy co niszczymy to wystarczy zrobić proste obliczenia
* Do zniszczenia pola surowcowego na 10 poziomie potrzebujemy 14 katapult czyli razem 18*14=252 katapulty
* Do zniszczenia budynków na 5 poziomie potrzeba 4 katapult czyli 5*4=20
* Pozostałe 15 budynków powiedzmy że na 20 poziomie niszczymy 53 katapultami każdy 15*53=795katapult.

Wychodzi na to że całą osadę surowcową można zniszczyć używając 1067 katapult . Taka ilość będzie nam zjadać 6402 zboża.
Jest jedno ale ... po co niszczyć tak rozbudowaną osadę jak można ją przejąć

(przy 2 celach dla katapult wydaje mi się że nie strzelają one 2 razy, ale 50% katapult strzela w 1 cel a drugie 50% w drugi - takie jest moje założenie przy obliczeniach, jeśli się myl proszę mnie poprawić)

Rozdział III: NO DOBRA... ALE TAK NAPRAWDĘ ILE KAŻDY GRACZ POWINIEN MIEĆ KATAPULT?

Odpowiem tak: Tyle żeby mu wystarczyło do unieszkodliwienia każdej osady (Przez unieszkodliwienie rozumiem uniemożliwienie obrony tej osady). Tak więc policzmy ile katapult potrzeba do unieszkodliwienia osady.

Aby nie dało się osady bronić musimy uniemożliwić trzymanie w niej wojska, czyli atak na żywność.

Zakładam że każdy myślący gracz w osadzie surowcowej ma co najmniej 2 spichlerze, dla pewności atakujemy 3 razy spichlerze

53 katapulty * 3 = 159 (atak na 3 spichlerze na 20 poziomie)
14 katapult * 6 = 84 (atak na 6 pól na których rośnie zborze każde na 10 poziomie)
53 katapulty (atak na budynek główny - spowolni odbudowę)
Łącznie: 296 katapult

Jak widać nie niszczę magazynów gdyż z owej osady można zrobić całkiem ciekawą farmę. Jako dodatkowe ataki mogę polecić atak na koszary i stajnie, miejsce zbiórki i rynek, ale to dodatkowe 212 katapult.

ROZPISKA ATAKÓW (przy 20 poziomie miejsca zbiórki dla 296 katapult w wersji podstawowej lub 508 w wersji rozszerzonej):
[ATAK 1] Atak Fake 1 Katapultą (Czasami ludzi wycofują defa na 1szy atak i stawiają go na kolejne przez co atak czyszczący nie spełnia swojego zadania)
[ATAK 2] Atak czyszczący, całe wojsko offensywne + 106 katapult (cel: Spichlerz, Spichlerz)
[ATAK 3] wojsko wspomagające (jakieś 100 jednostek) + 106 katapult (cel: Budynek Główny, Spichlerz)
[ATAK 4] wojsko wspomagające (jakieś 100 jednostek) + 28 katapult (cel: Pole, Pole)
[ATAK 5] wojsko wspomagające (jakieś 100 jednostek) + 28 katapult (cel: Pole, Pole)
[ATAK 6] wojsko wspomagające (jakieś 100 jednostek) + 28 katapult (cel: Pole, Pole)
[ATAK DODATKOWY 1] wojsko wspomagające (jakieś 100 jednostek) + 106 katapult (cel: Koszary, Stajnia)
[ATAK DODATKOWY 1] wojsko wspomagające (jakieś 100 jednostek) + 106 katapult (cel: Rynek, Miejsce zbiórki)

To by było na tyle. Dziękuje za uwagę i zachęcam do budowy katapult "

Offline

 
  • Index
  •  » Porady
  •  » Katasy fakty i mity dzięki ludmacowi

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi