Ogłoszenie

Niedogodnością forum jest to że przeczytane nowe posty nie zmieniają swojego koloru ale na to nie mam wpływu dlatego jak już wszystkie przeczytacie do kliknijcie na "oznacz nowe posty jako przeczytane" w prawym górnym rogu to jedyna możliwość. Mam nadzieję, że to poprawią ale póki co jest tak a nie inaczej... Dawajcie punkty ludziom jak Wam pomagają w grze czy na forum poradą czy pomocą, stworzymy ranking przydatności do użycia

  • Index
  •  » Porady
  •  » Co, gdzie i po co budować. dzięki ludmacowi

#1 2009-01-06 00:38:18

szarak

Administrator

13407373
Call me!
Skąd: Wieluń
Zarejestrowany: 2009-01-05
Posty: 130
Punktów :   

Co, gdzie i po co budować. dzięki ludmacowi

" wioski dzieli sie na 4 typy

- Stolica - 15c obowiazkowo
- wioska pod wymiane NPC
- OFF-owka
- DEF-EKO wiocha

Założenia:

- budynki bez podanego lvl powinny być zbudowane na maksymalnie mozliwy
- fortyfikacje w osadach oprocz stolicy maja sugerowany lvl 10-15 ze wzgledu na fakt, ze jest on niski, a daje sensowny Bonus do obrony, gdy ktos atakuje nas bez katapult. Wysokie lvl mozna zawsze na szybko dorobic monetami, jesli bedzie potrzeba bronienia danej osadki (zazwyczaj zwykle wioski i tak sie olewa, choc zalezy to od taktyki jaka wrog przyjmie). Tak czy inaczej szkoda tracic 20 lvl Fortyfikacji na niebronionej wiosce a tym samym surkę w nią włozoną.
- schematow nie powinno sie scisle trzymac - powinno byc tez kilka odstepstw - np. zrobienie falszywej OFF-owki, MZ lub Duze Koszary na 20 lvl w DEF wiochach itp. zeby zmylic wroga co do typu danej wioski


1. Stolica

Czemu 15c ? - utrzymanie wojska zdecydowanie wieksze niz na innych typach wioch

Co do wojska w Stolicy - wojsko w stolicy powinno być - jest najwygodniejsze do farmienia, nawet jak sie ma malo czasu, koszt jego produkcji jest znikomy (K + S + W to naprawde nieduzo), a jak sie okazuje to moze z tego wyjsc calkiem solidny OFF-ik do atakow na koniec. Jak dodatkowo Warsztat robil non-stop Tarany/Katasy to mamy calkiem syty OFF-ik do walniecia w Cud wroga. Dodatkowo taki OFF bardzo dobrze sprawdza sie do pacyfikacji farm oraz do tego, aby atakowac nim i nie musiec wstawac w srodku nocy 10x, zeby go dokarmiac lub, zeby crop sie w stolicy nie przelal

Co do Pol to raczej 18 lvl Pol jest optymalny. Nie kosztuje zbyt drogo i zwraca sie w sensownym czasie. Nie trzeba demolki wewnatrz wiochy robic, no i znacznie lepiej sie mysli jak infrastrukture pod budowe Pola mamy non-stop i w przypadku straty pol bedzie mozna liczyc na szybka pomoc od sojuszu - w przypadku 19 lvl strata bedzie znacznie bardziej dotkliwa... Na pewno nikt nie dostanie wsparcia na budowe albo odbudowe 19 lvl - nie oplacaja sie i juz - zwracaja sie ponad pol roku gry,
Dodatkowo okazuje sie, ze wziecie 15c sotolicowego jako nr2 nie jest tak kosztowne i tragiczne, jesli od samego poczatku bedziemy z tej wioski farmic.

Dobra, a teraz zabudowa:

Strefa EKO (optymalne lvl):
Pola - 18 lvl
Reszta EKO - 15 lvl

Wiocha
MZ
Fortyfikacja
GB
7x Magazyn
2x Spichlerz
Mlyn
Piekarnia
Koszary
Stajnia
Warsztat
Plac Turniejowy
Dwor Bohatera
Rynek
Targ
Kamieniarz


Oczywiscie w trakcie rozbudowy wiochy budujemy w niej
- Akademie i wynajdujemy jednostki
- Palac i wykorzystujemy sloty
- Zbrojownie i ulepszamy jednostki na maksa (OFF i sprzet)
- jak ktos lubi to Kuznie i ulepszamy (mozna juz przyszlosciowo pomyslec i wynalezc w Stolicy jednostki DEF, zeby na koniec gry tez tutaj produkowac defa na potrzeby cudaka.


I dodatkowe uwagi
- po zajeciu wszystkich oaz, ktore zajac powinnismy Dwor Bohatera mozna wywalic - niestety wtedy z OFF-em stolicowym ciezko bedzie Boha poslac jak bedzie taka potrzeba, ale zawsze mozna na szybko Mlyn na chwile wyburzyc i postawic 1 lvl DB i miec juz hero w Stolicy - mamy w ten sposob dodatkowy Spichlerz
- mozna z Kamieniarza zrezygnowac, ale nie polecam
- po zbudowaniu Pol na 18 lvl 2-3 Magazyny mozna na Spichlerze wymienic
- mozna jeszcze z Targu zrezygnowac, ale Stolica zazwyczaj ma nadmiary surki, jesli farmimy ostro wojem w niej budowanym


Jak widac budowa 18 lvl Pol odbywa sie przy posiadaniu calej infry potrzebnej do budowy i efektywnej wysylki wojska - jedynym problemem moze byc maly Spichlerz, ale w koncu mamy w tej wiosce wojsko, wiec przyrost zboza nie bedzie az taki tragiczny, a dodatkowo mozna tam calego swojego DEF-a z najblizszych wioch przechowywac (skutecznosc i szybkosc reakcji DEF-a spadnie niewiele, a na Stolicy spadnie przyrost zboza na rzecz innych wiosek)


2. Wioska pod NPC

Dowolny typ wioski w poblizu Stolicy - najlepiej pole obok stolicy (najlepiej jak bedzie przylegla do OFF-owki i Stolicy jednoczesnie)

EKO na maksa

Wiocha
MZ 1
Fortyfikacja 10-15
GB
Rynek
Targ
Rezydencja
4x Magazyn
12x Spichlerz


Uwagi
- jak jest jakas sensowna oazka do pobicia to mozna zrobic DB na 10 lvl, a potem go wyburzyc
- taka wioske mozna zalozyc spokojnie przy 5-6 wiochach,


3. OFF-owka

Germanie powinni zamiast jednego Spichlerza postawic Duza Stajnie
Galowie jesli maja chec posiadania oprocz OFF-a zabawki w postaci duzej liczby szybkich GT powinni pomyslec o wiosce bez sprzetu i piechoty z samymi S + DS pod GT


EKO
Pola
Reszta EKO - 1 lvl


Wiocha
MZ 20
Fortyfikacja 10-15
GB
Rynek 1
Dwor Bohatera 1
Koszary
Stajnia
Warsztat
Duze Koszary
Plac Turniejowy
Rezydencja/Palac
3x Magazyn
8x Spichlerz

Dodatkowe uwagi
- taka wiocha bedzie miala podobnego popa jak reszta wiosek
- EKO na 1 lvl to jest duzo celow dla katas jakby, ktos Wam chcial wioche do zera wyburzac
- sugeruje tez nie zajmowac slotow z OFF-owki - wodzowie jakby co przydaja sie do obnizania zadowolenia w dosc prosty sposob - nie trzeba wtedy duzo kombinowac
- jak ktos ma 2/3 wodzow w OFF-owce to warto czasem zamiast jednego Spichlerza walnac Ratusz na 10 lvl - jest wtedy opcja odpalania DŚ, a wtedy jest latwiej Waszym wodzom zadowolenia obnizac, a jednoczesnie ciezej przejac taka wioske z odpalonym Swietem
- można nie brac oaz przy OFF-owce - chyba, ze ktos lubi byc farmiony z cropa poprzez oaze...Smile

Warto tez stworzyc 2-3 tego typu DEF wiochy, aby imitowaly OFF-owke - mozna w takich wiochach normalnie DEF (albo skan) budowac, a jednoczesnie udaje ona OFF-owke

Kiedy juz po raz pierwszy uzyjecie takiego OFF-a to nie ma sensu dalej ukrywac OFF-owki (w przypadku OFF-owki na Cud ukrywacie ja do samego konca, bo OFF jest tworzony tylko na jedna akcje) i mozna na luzie zbudowac w niej EKO. Wrog i tak juz wie, gdzie robicie OFF-a, wiec lepiej miec dodatkowy dochod z EKO. Warto tez miec kilka OFF-owek przygotowanych w kazdym momencie - jakby Wam wioske przejeli albo rozbijecie sie gdzies do zera to przenosicie produkcje na inna wioske i wrog nadal nie wie, gdzie jest Wasz OFF


4. DEF-EKO wiocha

pojecie EKO wiochy mozna wsadzic miedzy bajki. Podczas obrony wojsko zdycha proporcjonalnie z kazdej wioski liczac osobno, wiec, zeby nie wkurzac sie, ze co wysle to zdechnie to trzeba miec rownomiernie rozlozona produkcje defa

EKO na maksa (czyli 10 lvl)

Wiocha
MZ 15
Fortyfikacja 10-15
GB
Rynek
Targ 10-15
Mlyn
Piekarnia
Tartak
Cegielnia
Huta Stali
2x Magazyn
3x Spichlerz
Akademia
Ambasada
Kuznia
Koszary/Stajnia 15-20
Rezydencja
Ratusz 10
Plac turniejowy 10-15

No i tutaj krotki opis, bo pod koniec ta wioske wypada troche wyremontowac
- Targ - te lvl co są podane w zupelnosci wystarcza przez wiekszosc gry - i tak sporo surki pojdzie na biezaca produkcje DEF, wiec nie trzeba bedzie tego jakos masowo przesylac. Na koniec w fazie Cudow lub jak komus sie surka nudzi to mozna wyzsze lvl postawic
- Magazyny i Spichy - taki rozklad wydaje sie optymalny dla nawet srednio aktywnych graczy, wiec bedac bardzo aktywnym mamy spory zapas pojemnosci
- Akademia, Ratusz i Ambasada - budynki typowo pod PK
- Kuznia - jednak nie warto jej zbyt pochopnie wyburzac - daje jakies PK, a jakby ktos Nam wioske odbil czy cos to latwiej odrobic ulepszenia
- Koszary/Stajnia - powinno sie od razu zdecydowac jakim rodzajem DEF-a jest wioska (o tym troche nizej), a 15 lvl dlatego, ze mniej wiecej akurat na 15 lvl da sie cala produkcje biezaca wioski przetopic na robienie wojska 24/24 i miec troche surki na transport do OFF-owki/Cudu/gdziekolwiek - w przypadku 20 lvl Koszar/Stajni wioske trzeba dodatkowo zaopatrywac
- Plac Turniejowy - dla DEF-a taki lvl w zupelnosci wystarczy - w dodatku mozna je zrobic na 2 Magazynach, wiec jest optymalnie

No i dodatkowe uwagi
- jesli jest jakas sensowna oaza do podpiecia to DB na 10 lvl, a potem wyburzamy
- w przypadku 15c o takim statusie olewamy Tartak/Cegielnie/Hute i robimy np. dodtkowe Spichlerze i Magazyny
- w koncowej fazie gry (czyli na 1-3 tygodnie przad Natarami) powinnismy sie z wioski pozbyc Akademii i Ambasady - wytwarzamy wtedy dodatkowy przyrost zboza, a pozatym robi sie slot na Skarbiec i DB - kazdy powinien miec mozliwosc w awaryjnej sytuacji postawienia na szybko Skarbca i przejecia Planu Konsttrukcyjnego. Na tym etapie nowe wioski nie powinny zbyt czesto zaprzatac Nam glowy - w koncu Cud bedzie sie budowac wtedy


I teraz tak
1. niektore DEF wiochy powinny symulowac OFF-owke
2. W wiosce powinien byc naraz 1 typ wojska
- Rzymianie - wszystkie wioski poza jedna powinny byc nastawione na produkcje Pretorian. Pojedyncza wiocha - najlepiej, gdzies blisko Stolicy - nastawiona na produkcje najwyzszej klasy Zwiadu do rozsylania po wlasnych wioskach lub skanowania wroga (w takiej wiosce nalezy dodatkowo np. zamiast Ratusza zrobic Zbrojownie - najlepszym sposobem jest zrobic wioske pod Zwiad w symulowanej OFF-owce)
- Galowie - wioski powinny byc podzielone pol na pol - polowa robi Falangi, a druga polowa JD. Dodatkowo jedna wioska pod Tropicieli (uwagi takie same co do tego jak u Rzymu)
- Germanie - 2 wioski pod Zwiad, 2-3 pod Paladynow i to robione w poczatkowej fazie gry, kiedy Paladyni sa naprawde wazni (po 10 wiosce kazda DEF-owa powinna juz byc pod Oszczepy), a reszta to Oszczepy. Uwagi co do Zwiad wiosek jak u Rzymu



To chyba tyle, jesli idzie o zabudowe. Jak zwykle znajdzie sie ktos komu sie cos nie spodoba. To jest schemat - schemat ma to do Siebie, ze jest jasny i przejrzysty (rowzniez dla wroga) i nie uwzglednia czynnikow losowych wynikajacych z rozgrywki, ale na jego podstawie mozna robic rozne modyfikacje i dostosowac do wlasnego stylu gry lub potrzeb chwili"

Offline

 
  • Index
  •  » Porady
  •  » Co, gdzie i po co budować. dzięki ludmacowi

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi