Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Niedogodnością forum jest to że przeczytane nowe posty nie zmieniają swojego koloru ale na to nie mam wpływu dlatego jak już wszystkie przeczytacie do kliknijcie na "oznacz nowe posty jako przeczytane" w prawym górnym rogu to jedyna możliwość. Mam nadzieję, że to poprawią ale póki co jest tak a nie inaczej... Dawajcie punkty ludziom jak Wam pomagają w grze czy na forum poradą czy pomocą, stworzymy ranking przydatności do użycia

  • Index
  •  » Porady
  •  » Dlaczego tarany są fajne? dzięki ludmacowi

#1 2009-01-06 00:28:33

szarak

Administrator

13407373
Call me!
Skąd: Wieluń
Zarejestrowany: 2009-01-05
Posty: 130
Punktów :   

Dlaczego tarany są fajne? dzięki ludmacowi

WSTĘP

Tarany to bardzo istotny element każdej armii potrafiący znacznie zmniejszyć straty, a nawet przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

MINIMALNA ILOŚĆ TARANÓW POWINNA ODPOWIADAĆ LICZBIE 5% ZBOŻA, KTÓRE ZJADA ŁĄCZNIE NASZ PIECHOTA I JAZDA

Np. dla 6000 centurionów i 1000 EC będzie to 500 taranów. Jest to poparte moim doświadczeniem i licznymi symulacjami. Jak ktoś uważa, że powinno być ich więcej to proszę bardzo - zachęcam do własnych badań. O mniejszym procencie można myśleć jedynie przy olbrzymich armiach rzędu 50k - choć wtedy też buduje się dalej tarany z myślą o cudzie.

Nie będę tu wklejać tabelki ile trzeba taranów by zniszczyć konkretny poziom murów. Jest to dla mnie totalna bzdura, która tylko ogłupia graczy. Ludzie na nią patrzą i myślą : "Po cholerę mi 1000 taranów jak do zniszczenia murów rzymskich wystarczy ich 53 - No dobra trzeba liczyć się ze stratami to wybuduje ich 100 i będzie git"
Tarany to nie katapulty - tu nie chodzi by pod koniec bitwy zobaczyć komunikat "Mury zostały zniszczone" Tu chodzi o to by w czasie bitwy mury padły nim w fosie będzie pływać już pół naszej armii. Widziałem już armie rzędu 20k biegające z setką taranów - doszło do bitwy, mury zostały zburzone, a atakujący stracił niepotrzebnie kilka tysięcy żołnierzy.

Wkleję dla przypomnienia ilość taranów potrzebnych do zniszczenia umocnień na najwyższym poziomie - wyłącznie w celu porównania wytrzymałości fortyfikacji każdej z nacji :

MURY 53
PALISADA 106
WAŁY 263

Zwykle mury rzymskie padają w pierwszej rundzie walki już przy kilkuset taranach - by zniszczyć wały tuż po rozpoczęciu bitwy trzeba ich często nawet kilka tysięcy.
Tyle się gada głupot o słabości obronnej german, a fakt jest taki, że do końca serwera po każdej ćwiartce biega w najlepszym razie kilkanaście armii potrafiących zniszczyć wały w pierwszej rundzie walki przy porządnej obronie.


MECHANIZM

Mechanizm działania taranów w czasie walki jest dość zagmatwany i trochę przeczy zdrowemu rozsądkowi ale nie matematyce.
Powiem tylko :

PRZY ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI TARANÓW JEST MOŻLIWE CAŁKOWITE WYELIMINOWANIE BONUSÓW ZA UMOCNIENIA DLA OBROŃCÓW

Prezentuje próbę dokładnego wyjaśnienia mechanizmu przebiegu rundy walki z taranami dla dociekliwych - jak nie zrozumiecie to ja już wam tego inaczej nie wytłumaczę :

W pierwszej rundzie walki na samym początku giną wojska ( w tym tarany) atakującego, następnie te tarany, które zostały uderzają w umocnienia (ale nie wszystkie - tylko część, bo reszta będzie uderzać w kolejnych rundach). Następnie wszystkie jednostki atakującego (nawet te które zginęły) atakują obrońców, których bonus do obrony jest pomniejszony o wartość zniszczonych umocnień. Żeby było zabawniej wróćmy do samego początku i już wtedy ilość taranów które zostaną zniszczone zależy od wartości obrony obrońców, która jest już pomniejszona o wartość zniszczonych umocnień przez tarany, które jeszcze nie uderzyły.


PRZYKŁADY

W przykładach zastosowałem zasadę : "Co by było gdyby 3 centurionów wymienić na taran" (podobny koszt szkolenia, ten sam koszt utrzymania ).
Zgodnie z tym co napisałem wyżej, minimalna zalecana wielkość taranów odnosi się do każdego trzeciego przypadku - 10 k centurionów i 500 taranów - jak widać na germańskie wały i to było za mało. Ciężko wybrać miarodajny przykład - jest taki jaki jest i zachęcam do zabawy w symulatorze wszystkich co mają plusa. Dodam tylko że w przypadku mniejszej obrony sytuacja wygląda często jeszcze bardziej korzystnie zwłaszcza w przypadku palisady i wałów.

MURY

1 http://i33.tinypic.com/1zlxg5x.png

2 http://i33.tinypic.com/ip8h3s.png

3 http://i35.tinypic.com/euhcw7.png

4 http://i35.tinypic.com/4uh2jm.png
Tu mury zostały zniszczone w pierwszej rundzie walki czyli tak jakby przeciwnik ich nigdy nie miał !!!

WAŁY

1 http://i33.tinypic.com/10cvw2d.png

2 http://i37.tinypic.com/34r67wh.png

3 http://i38.tinypic.com/10r1w6w.png

4 http://i37.tinypic.com/im4cae.png


PALISADA

1 http://i37.tinypic.com/2i88zlu.png

2 http://i35.tinypic.com/124ecqx.png

3 http://i34.tinypic.com/o9nxjl.png

4 http://i38.tinypic.com/2w4gr69.png


Może dla niektórych to skomplikowane ale fakt jest jeden: tarany, tarany i jeszcze raz tarany !!! Very Happy Very Happy Very Happy

Offline

 
  • Index
  •  » Porady
  •  » Dlaczego tarany są fajne? dzięki ludmacowi

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi