Opis forum
Jak rozwiazecie nastepujacą akcje?:
-atakujecie wrogą zwyklą osade z 3 swoich wiosek: A,B,C. W wioskach tych macie nastepujace wojsko:
A-10000 centow + 100 katapult
B- 50 centow + 100 katapult
C- 100 katapult i 0 innego woja .
Czasy w jakich wojsko z tych wiosek dochodzi do wrogiej wioski sa nastepujace:
z A-17 godzin
z B-15 godzin
z C-20 godzin.
Def w atakowanej osadzie nieznanych rozmiarow:)
Cel: jak najwieksze zniszczenia i jak najmniejsze straty własne:). prosze uwzglednic kliny* wroga:). Najkrocej rzecz biorac: JAK NAJLEPIEJ PRZEPROWADZIC TAKA AKCJE?
KLINY - def wroga ktory wchodzi miedzy nasze ataki
Proszę o propozycje. zwycięzca otrzymuje ode mnie 30 złotych monet
Czas start:
17.01.2009 godzina 00:00.
Koniec: 19.01.2009 godzina 00:00
powodzenia
Offline
Jak dla mnie to trzeba zgrać wszystkie ataki co do powiedzmy 10 sekund wypuszczając wojo o róznych porach z różnych osad.
1)Najpierw wchodzi 6000 centów z osady A+ 100 katasów z osady C,
2)później 2000 centów z osady A + 50 katasów z osady A,
3)dalej 1000 centów z osady A+50 katasów z osady A,
4)znowu 1000 centów z osady A + 50 katasów z osady B
5) i na koniec wchodzi 50 centów z osady B + 50 katasów z osady B
P.S. Konkurs powinien być bardziej szczegółowy, np. atakujemy stolicę czy inną osadę (jeżeli będzi to stolica to np. pola mogą być bardziej rozbudowane i trudniejsze do skatasowania). itd..
Offline
Ja to widzę następująco (niech godzina "0" oznacza planowaną godzinę ataku):
1. Wysyłamy z wiochy C fejk 1 katasą na godz. "0"
2. Wysyłamy z wiochy C fejk 1 katasą na godz. "0"+15sek.
3. Wysyłamy z wiochy C na atak 98 katas na godz. "0"+40sek. (katasy ustawione na 2 cele)
4. Wysyłamy z wiochy A 1 fejk katasą na godz. "0" + 5sek
5. Wysyłamy z wiochy A 1 fejk katasą na godz. "0" + 20sek
6. Wysyłamy z wiochy A na atak 10000 centów i 98 katas na godz. "0" + 30sek (katasy ustawione na 2 cele)
7. Wysyłamy z wiochy B 1 fejk katasą na godz. "0" + 10sek
8. Wysyłamy z wiochy B 1 fejk katasą na godz. "0" + 25sek
9. Wysyłamy z wiochy B na atak 98 katas na godz. "0" + 35sek (katasy ustawione na 2 cele)
10. Idziemy na spacer i w duchu odprawiamy modły, żeby Przeciwnik nie wpuszczał klina, lub wpuścił go max. po 6. ataku.
Dla przejrzystości nasz atak wyglądał będzie następująco:
1. godz. "0" - fejk 1 katasą z osady C
2. godz. "0" + 5sek - fejk 1 katasą z osady A
3. godz. "0" + 10sek - fejk 1 katasą z osady B
4. godz. "0" + 15sek - fejk 1 katasą z osady C
5. godz. "0" + 20sek - fejk 1 katasą z osady A
6. godz. "0" + 25sek - fejk 1 katasą z osady B
7. godz. "0" + 30sek - atak 10000 centów + 98 katas z osady A
8. godz. "0" + 35sek - atak 98 katas z osady B
9 godz. "0" + 40sek - atak 98 katas z osady C
Jak widać plan zadziała jeśli przeciwnik zostawi deffa w osadzie, lub wpuści klina max. pomiędzy 6 a 7 atakiem. Najmniej korzystny dla nas jest klin pomiędzy atakiem 7 a 8 bo 2 grupy katas pójdą w piach, ale myślę, że mało kto będzie ryzykował z tak późnym klinem (w końcu przeciwnik nie wie, że 6 pierwszych ataków to fejki). Struktura ataku jest tak ułożona, że wręcz zaprasza do wcięcia klina gdzieś w połowie akcji . Można oczywiście puszczać ataki szybciej niż co 5 sek - wtedy należy odpowiednio zmodyfikować harmonogram ich wysyłania. A co do 50 centów z osady B - oni raczej i tak nic tu nie zwojują, więc niech zostaną w osadzie i się rozmnażają
Offline
Maroi nie ma nic łatwo
tak na szybko pewne spostrzezenie:
giahlin- bravo za uwage ze 50 centow nic nie zmienia i powinny zostac w osadzie . to byla mała podpucha z mojej strony . bo jesli ktos wstawi klina to i 50 centow nie pomoze, takze po co je tracic?
madsatan6- celowo nie pisalem jaka to osada bo po co? to nie ma znaczenia przeciez. wazny jest schemat ataku. ale masz racje - poprawilem "szczegołowość".... co do twojej rozpiski: po co podzieliles centow? co to daje?
Offline
hehehehe dobra zabawa lecz ja zupelnie nieoczekiwanie odpowiem ze dysponujac takim wojskiem nie wybieram sie na taka akcje chyba ze jest to akcja zorganizowana przez pare osob ktore rowniez atakuja. tlumaczenie jest proste w moim woju nie posiadam dosyc istotnej jednostki jaka jest taran a wiec w momencie gdy mury, waly badz tez palisada u wroga bedzie wysoko i do tego zdazy postawic spory deff od sasiadow oraz koalicjantow moja akcja jest spisana na straty nie robiac przy tym wielkich zniszczen u wroga hehehehe oczywiscie jest to tylko teoria i zabawa wiec wypowiadajmy sie wszyscy zeby to forum zylo
pozdrawiam
Offline
Użytkownik
Ja osobiście całą akcje przeprowadziłbym w taki sposób:
Godzina Ilość katas Cele katapult
OsadaA
00,00,00 1 fejk
00,00,01 1 fejk
00,00,02 10k centków+98katas Rezydęcja i Główny budynek
OsadaB
00,00,01 1 fejk
00,00,02 1 fejk
00,00,03 29 Pole zboża X2
00,00,04 29 Pole zboża X2
00,00,05 29 Pole zboża X2
00,00,06 11 Młyn i Piekarnia
OsadaC
00,00,01 1 fejk
00,00,02 1 fejk
00,00,03 29 Las X2
00,00,04 29 Glina X2
00,00,05 29 Glina X2
00,00,06 11 Cegielnia i Tartak
W taki sposób przeprowadziłbym ten atak przy założeniu że atakowana osada nie jest stolicą.
Na początku zawsze idą dwa fejki bo ludzie często po pierwszym ataku wstawiają deffa a dlatego dwa po trzeba dać atakowanemu możliwość taką że może się o sekunde spuźnić z deffem ( mi osobiście kilka razy sie tak zdażyło że net miał laga)
W ataku katasowym z pierwszej osady ustawiłbym do niszczenia Rezydęcje żeby nie było w pozostałych atakach bonusa do obrony i oczywiście GB żeby po atakach dłużej trwała odbudowa. Katasy idą w jednym ataku bo na niszczenie budynków w srodku osady trzeba 53 katasy ale przy dwóch celach trzeba według mnie i kilku innych doświadczonych graczy podwoić ilość katas bo podczas ataku na dwa cale katasy połowa katapult strzela w jeden cel a połowa w drugi (troche brakuje nam katas ale myśle że powinno wystarczyć na zbużenie rezydęcji).
W ataku z osady B są niszczone pola zboż i budynki bonusowe (młyn, piekarnia) w celu utrudnienia odbudowy deffa i spowodowania tego że produkcja zboza w osadzie będzie na minusie.
W ataku z osady C są niszczone głównie pola gliny bo glina jest podstawowym surowcem do odbudowy zniszczonej osady do tego jeszcze dwa lasy i oczywiście budynki bonusowe (cegielnia, Tartak)
Katasy z osad B i C są puszczane po 29 bo pola surowców z dziesiątego poziomu zeby zniszczyć to trzeba posłać 14 katapult a że ustawiamy dwa cele to podwajamy ilość katas dodaje po jednej katapulcie dla pewności gdyby w ataku z osady A nie została zbuzona rezydęcja. Celując w budynki bonusowe które są maksymalnie na 5 poziomie wystarczy 4 podwajając ilość katas wychodzi 8 katapult, ale ze zostaje nam 11 katapult w osadzie puszczam wszystkie.
Oczywiście jest kilka sytułacji w jakich bym wprowadzał zmiany naprzykład jeśli by osada była stolica wteczas było by mniej ataków ale po więcej katapult.
Oczywiście zakładam również że wiocha nie ma murów bo wtęczas w ataku z pierwszej osady trzeba by zabrać tarany.
Tak wyglądał by mój atak
Offline
Homo erectus
Trudno będzie wymyślić coś lepszego od moich poprzedników a szczególnie od ghialina no ale:
1. Wysyłamy z osady A 10000 centów + 100 katasów (na dwa cele) na godz. "0"
2. Wysyłamy z osady B 100 katasów (na dwa cele) na godz. "0"
Według forum głównego o kolejności ataków decyduje moment wysłania więc wojsko wysłane z osady A powinno dojść przed wojskiem z osady B pomimo ataku w tej samej sekundzie. Wyklucza to kontrę klinem. Co więcej tak mała ilość ataków może zostać uznana za zwykły fejk.
Offline
Harmonogram:
1. Wysyłamy 99 katas z osady C - dojscie 00:00:01
2. Wysyłamy 1 katapulte z osady C - 00:00:04
3. Wysyłamy atak 10000 cent. i 98 katas z osady A - 00:00:00
4. Wysyłamy 1 katapulte z osady A - 00:00:02
5. Wysyłamy 1 katapulte z osady A - 00:00:02
6. Wysyłamy 99 katas z osady B - 00:00:01
7. Wysyłamy 1 katapulte z osady B - 00:00:03
Kolejność dojścia ataków:
1. atak 10000 cent. i 98 katas z osady A - 00:00:00
2. 99 katas z osady B - 00:00:01
3. 99 katas z osady C - dojscie 00:00:01
4. 1 katapulte z osady A - 00:00:02
5. 1 katapulte z osady A - 00:00:02
6. 1 katapulte z osady B - 00:00:03
7. 1 katapulte z osady C - 00:00:04
Rozwiazanie ataku podobne do Ghialina, zmienilem czas wyslania jednostek, bo 5 sekund to jest dosc duzo oraz kolejnosc.
7. Wysyłamy 1 katapulte z osady B - 00:00:03
Ostatnio edytowany przez Słoneczko (2009-01-18 22:27:04)
Offline
A więc tak. troszkę późno za co przepraszam .
Może ocenie wg.swojej subiektywnej oczywiście oceny zaczynając od końca:) :
Słoneczko:
Widzę tu małe minusiki takiej rozpiski: nie najłatwiej byłoby Ci trafić z tymi "sekundowymi" atakami gdyż jest ich kilka i zgranie ich nie jest wcale łatwe
I choć broniący się ma tylko sekundę na wbicie sie klinem miedzy 1 a kolejne ataki jest szansa, że mu sie uda:). osobiście, jeśli bym bronił takiej osady a nie byłbym pewny swego defa ze zatrzyma atakującego, próbowałbym sie wbić po 1 lub 2 ataku:). Ale ze każdy ma swoje lęki i fantazje przy ataku to indywidualna sprawa
Poza tym wkradł Ci się mały błąd: kolejność dojścia ataków byłaby troszkę inna, choć niewiele zmieniająca sytuacje:
katasy z osady C wejdą przed katasami z osady B. Dlaczego tak jest to napiszę niżej
Ogólnie nie jest to zła rozpiska
Kwiatuszek84:
Nie wiem czy zapomniałaś o katasach w osadzie C? Skoro jest kilkugodzinna różnica w czasie dojścia ataków to, czemu by nie uderzyć tez z osady C ?
A tak poza tym bardzo mi się podoba prostota tej akcji i „ta sama sekunda”. No i oczywiście baaaardzo celna uwaga o kolejności wchodzenia ataków, które maja się pojawić w osadzie wroga o jednym czasie:) - bravo.
Pawelwrobel83
Podoba mi się to: „Na początku zawsze idą dwa fejki bo ludzie często po pierwszym ataku wstawiają deffa a dlatego dwa po trzeba dać atakowanemu możliwość taką że może się o sekunde spuźnić z deffem” – rzeczywiście tak często się zdarza.
Ogólnie podobają mi się uwagi, co do ilości katas na cel .
Ale do rozpiski bym się przyczepił, bo:
o godz. 00,00,00 fejk z a
o godz. 00,00,01 wejdą fejki z C,A,B - dokladnie w takiej kolejności
o godz. 00,00,02 wejdą : fejk z C, 10kC+katasy z A, i dopiero fejk z B
Dalej już nieistotne….Zmienia to sytuacje o tyle ze najpierw będzie az 5 fejkow a dopiero atak główny. I myślę ze już przed nim def się pojawi . Nie wziąłeś pod uwagę, jaka jest kolejności wejścia ataków, które maja uderzyć w tej samej sekundzie.
Ghialin – już pisałem, co i jak choć zrobiłbym mniejsze odstępy czasowe.
Madstand – błąd, że podzieliłeś centy. Jeśli ktoś trafi klinem po 1 ataku to tracisz 4k centów i katasy.
No i podsumowanie:) :
Wobec mojej subiektywnej oceny każda z rozpisek 4 pierwszych osób jest dobra, choć się różnią. Ich powodzenie zależy przede wszystkim od wiedzy, umiejętności wroga no i szczęścia. Zbyt wiele czynników na to wpływa. Ghialin Twoja rozpiska nie pokazała czegoś, czego nie wiedziałeś:),a co znalazłem w innym poście. Pamiętasz?: „Puszczam klina na tą sekundę i się modlę, żeby wbił się pomiędzy nimi”. Zapytałem jak sobie wyobrażacie wbicie klina miedzy 2 ataki wchodzące w tej samej sekundzie. Otóż taka możliwość NIE ISTNIEJE! . Dlatego, że „o kolejności ataków decyduje moment wysłania, więc wojsko wysłane z osady A powinno dojść przed wojskiem z osady B pomimo ataku w tej samej sekundzie. Wyklucza to kontrę klinem.”-to tekst kwiatuszka. Musiałbyś wysłać klina przed ujrzeniem w miejscu zbiorki ataków. Jako, że jest to NAJCENNIEJSZA uwaga przy tym konkursie uważam, że ZWYCIĘZCĄ zostaje KWIATUSZEEK84 .
Zdobywasz 30 zlotych monet. Odezwę sie na privie
Ps.Dziękuje tym co wzieli udzial w konkursie i tym ktorzy wchodzili by poczytac to co jest wyzej:)
Offline