Ogłoszenie

Niedogodnością forum jest to że przeczytane nowe posty nie zmieniają swojego koloru ale na to nie mam wpływu dlatego jak już wszystkie przeczytacie do kliknijcie na "oznacz nowe posty jako przeczytane" w prawym górnym rogu to jedyna możliwość. Mam nadzieję, że to poprawią ale póki co jest tak a nie inaczej... Dawajcie punkty ludziom jak Wam pomagają w grze czy na forum poradą czy pomocą, stworzymy ranking przydatności do użycia

  • Index
  •  » Porady
  •  » O wojsku ogółem dzięki ludmacowi

#1 2009-01-15 21:47:47

szarak

Administrator

13407373
Call me!
Skąd: Wieluń
Zarejestrowany: 2009-01-05
Posty: 130
Punktów :   

O wojsku ogółem dzięki ludmacowi

Optymalny stosunek wojska - jest to tylko i wylacznie moje prywatne zdanie.

Galowie
Jednostki DEF - Falanga i JD
Optymalny stosunek - 1:1

JD jest najszybsza jednostka DEF w grze. W kilka godzin majac Plac Turniejowy mozna je przerzucic na drugi koniec cwiartki. Dodatkowo maja w przewadze ten rodzaj DEF-a, ktory Nas najbardziej interesuje czyli DEF na piechote. Jesli polaczymy je z Oszczepami/Falangami to otrzymujemy bardzo dobry DEF na armie mieszane. W przypadku bronienia Rzymianina fakt braku jednostek przeciw ew. kawalerii w armii mieszanej rekompensuje Nam duzy bonus za mury (zreszta Pretorianie, az tak slabo sie przeciw Kawalerii nie bronia). Oczywiscie optymalny stosunek dotyczy glownie sytuacji, gdy posiadamy z gory zalozony limit cropowy ilosci wojska DEF (takie limity czesto sie pojawiaja, gdy przez jakis czas DEF stoi bezuzyteczny), bo w innym przypadku produkujac Falangi non-stop mamy ich ponad 400 dziennie na 20 lvl Koszar nie wydajac na to zbyt wiele surki

Rzymianie
Jednostki DEF - Legionista i Pretorianin
Optymalny stosunek - sami Pretorianie

Pretorianin jest najmocniejsza pod wzgledem statystyk jednostka DEF w grze, wiec po jakiego grzyba robic tych zalosnych Legionistow. Dodatkowo Preto ma znacznie lepszy rozklad kosztowy jesli idzie o jego produkcje (zuzywamy w miare rownomiernie surke). Zaraz pewnie rozlegna sie glosy, ze co z DEF-em na konnice. No coz powiem tylko tyle, ze jesli przeciwnik atakuje Nas sama jazda to mamy gigantyczny bonus za mur dzieki czemu Pretorianin tak czy siak bardzo dobrze dziala. Zeby poprawic stosunek strat przeciw jezdzie trzeba by bylo robic przynajmniej 1 Legioniste na kazdych 2 Pretorian - problem jest tylko taki, ze wtedy drastycznie pogarszamy sobie DEF na piechote i moim zdaniem jest to bez sensu, bo to wlasnie piechota ma znacznie wieksza sile przebicia. Z drugiej strony jesli idzie na Was atak mieszany to same Prety tez sie bardzo dobrze bronia przeciw czemus takiemu, ze o samej piechocie juz nie wspomne, a jesli ktos idzie z ciezkim sprzetem (Tarany/Katasy) to i tak zdazycie zawolac DEF-a z Oszczepow, ktorych Germanie powinni miec mnostwo
Pozatym dam Wam takie male porownanie. Najlepsza piechota w grze ma 70 (Centurion) ataku na crop vs 65 DEF na piechote Pretorianina. Najlepsza kawaleria ma 50 (Germanski Rycerz) ataku na crop vs 35 DEF-a na jazde Pretorianina. Porownanie tych samych charakterystyk z Legionista wypada conajmniej komicznie

German
Jednostki DEF - Oszczepnik i Paladyn
Optymalny stosunek - 3:1

Paladyn jako jednostka DEF jest ogolem zalosny. Jedyne co go ratuje to w miare dobra predkosc i tylko ze wzgledu na to powinno sie go miec. Wada jest natomiast fakt, ze w przeciwienstwie do JD i Preta jako jednostka DEF na piechote musi unikac kawalerii jak ognia, bo po prostu ginie wtedy masowo. Oszczepy natomiast sa bardzo istotnym punktem obronnosci sojuszu. Sa najlepsza jednostka przeciw kawalerii, a ze wzgledu na swoj niski koszt mozna je czasem poswiecic i bronic sie nimi przed sama piechota (czas odbudowy jak i koszt 2 Oszczepow jest niewiele dluzszy/wyzszy niz 1 Centuriona). Ogolem to German ma zalosny DEF przeciw piechocie, ale poniewaz DEF na piechote jest zdecydowanie wazniejszy to nie mozna go pominac i trzeba ich troche miec

Jeszcze kilka uwag co do DEF-a
1. Jesli kasujecie konto (aczkolwiek lepiej oddac, no ale jesli juz koniecznie uwazacie, ze powinniscie skasowac) to warto jeszcze zrobic cos na koniec dla sojusznikow
a) Jesli ktos w sojuszu pilnie potrzebuje DEF-a to podeslac mu wszystko co macie i liczyc na to, ze ktos sie o te jednostki rozbije
b) Dogadac sie z jakims sojusznikiem i wyslac na niego na ataku normalnym DEF malymi grupami. Sojusznik ustawi tam sobie swoj DEF oraz Bohatera i dzieki temu podszkoli sobie Bohatera. Pisze o tym, bo czesto widze, ze ktos kasujac konto wysyla wszystko w ataku na przeciwnika. Atak DEF-em w takiej sytuacji powoduje tylko wybuch radosci u przeciwnika oraz zazwyczaj szkoli Herosow wrogiego sojuszu, wiec pomyslcie czy chcecie konczac gre pomoc przeciwnikowi czy sojusznikowi
2. DEF-em sie nie atakuje
3. DEF jest po to, zeby bronic sojuszu, ale jesli o niego nie poprosicie w sensowny sposob (schematy podamy) to nikt nie bedzie Wam tego DEF-a organizowal na sile. Dodatkowo nie kisimy DEF-a tylko po to, zeby fajnie wygladal na osadkach tylko na prosby o DEF go podsylamy
4. Dobrze jest zbudowac Plac Turniejowy pod DEF-a, bo wlasnie wbrew pozorom to temu rodzajowi jednostek PT najwiecej daje
5. I jeszcze raz to napisze dla pewnosci, zeby wszyscy zrozumieli: DEF-EM SIE NIE ATAKUJE



OFF
No to teraz czas na OFF-a. W przypadku OFF-a optymalny stosunek praktycznie nie istnieje. Dobry OFF powinien miec przynajmniej 40% kawalerii (liczac cropowo), czyli do kazdego 1k piechoty powinno byc 200 GT/133 EI lub GR/100 EC, a maksimum nie da sie niestety okreslic, bo w kazdej nacji Stajnia daje wiecej crop wojska na dobe niz Koszary (jesli porownac ten sam lvl). Stosunek staje sie bardzo dobry w chwili gdy produkujemy wojsko na 20 lvl Koszar, Duzych Koszar i Stajni. Dodatkowo cieki sprzet powinno sie zawsze produkowac w tej samej wiosce co OFF - Tarany z OFF-em to obowiazek i rozdzielanie tych dwoch rzeczy jest totalna glupota (mozna miec jeszcze osobno kilka wiosek z katasami, ale osobiscie nie lubie tej taktyki)

Galowie
Jednostki OFF - Miecznik + GT/HD

Praktycznie powinno sie dokonac wyboru jaka jednostke kawalerii produkujemy razem z Miecznikami i produkowac tylko jeden rodzaj

Zalety GT
- zdecydowanie nizszy koszt (o jakies 50%) podtrzymania stajni przy zyciu non-stop przy stracie niewielkiej ilosci pkt ataku (okolo 15%)
- mniejsza przewaga kawalerii nad piechota w ilosci zjadanego zboza (aczkolwiek w pozniejszym etapie gry to nie ma wiekszego znaczenia)
- predkosc jednostek - jak polaczymy to z Placem Turniejowym i HERO z GT to mamy zabojcza bron na kontry
- jesli gramy bez monet to jest wieksza szansa, ze produkujac miecze + GT nie bedziemy mieli problemow z rodzajami surki (w przypadku HD bardzo szybko odczuwa sie brak zelaza)

Zalety HD
- wieksza sila bojowa produkowana dziennie
- jest jednoczesnie calkiem dobra i szybka jednostka DEF i jakas ich czesc (powiedzmy maksimum 1/10) moze zawsze sluzyc jako wsparcie JD przy wysylaniu na DEF-y

Ogolem moja rada jest taka, zeby na poczatku dopoki nie mamy gigantycznych ilosci surki robic GT, a potem gdy juz bez problemu jestesmy w stanie podtrzymac Stajnie non-stop przy zyciu GT zainteresowac sie HD. Jesli idzie o atak na crop to roznica jest niewielka (45 GT i 46,7 HD), wiec na to nie ma za bardzo co patrzec. Jesli natomiast ktos lubi szybkie wypady od czasu do czasu bez piechoty to radze pozostac przy GT i totalnie olac HD

Rzymianie
Jednostki OFF - Centurion + EI/EC

Glownym problemem jest fakt, ze EI jest zdecydowanie slabszy od EC, aczkolwiek przeliczajac to na sile bojowa dziennie mamy roznice na poziomie okolo 10%, a zaoszczedzamy naprawde duzo surki (do tego bilansujac jej wydatek, bo EI pochlania znaczne ilosci drewna, ktore zostaje Nam z produkcji Centurionow). Predkosc nie ma tu raczej wiekszego znaczenia, bo Rzymem raczej nie robi sie szarzy takiej jaka mozna wykonac przy uzyciu GT. Ogolem sklaniam sie raczej ku produkcji EC, bo liczy sie zdecydowanie szybkosc produkcji sily uderzeniowej armii, ale jak ktos gra bez NPC-a to radze sie zastanowic nad EI, zeby zbilansowac wydatek surki

German
Jednostki OFF - Topornik + GR

Tu problemu nie ma, bo mamy jedyny sluszny sposob produkcji OFF-a. Pozatym uwaga jest taka, ze OFF u German produkujemy na zasadzie im wiecej tym lepiej. Poztaym jest to jedyna nacja, ktora moim zdaniem oplaca sie zrobic Duza Stajnie

Teoretycznie Germanem mozna jeszcze zagrac taktyka Palkarz + GR co daje dosc znaczny przyrost wartosci bojowej produkowanej dziennie, ale tez utrzymanie takiego OFF-a (ilosc zjadanego zboza) zdecydowanie wzrasta i odradzam ta taktyke, no chyba, ze ktos ie czuje na silach



No i ogolne uwagi co do OFF-a
1. NIE UZYWAMY OFF-A W OBRONIE (za wyjatkiem HD)
2. OFF-a powinno sie pilnowac, czyli jesli nie ma Nas dluzszy czas to powinien isc sobie na FS-a i wrocic wtedy kiedy mniej wiecej bedziemy online
3. OFF jest po to, zeby go uzywac, ale biorac pod uwage fakt, ze czesc z Was nie rozumie, ze trzeba go uzywac z glowa. Tzn. jesli w danym momencie nawet glupie farmy potrafia wystawic 500 crop DEF-a to atakowanie ich 800-1000 jednostek jest totalnym bezsensem, bo nasze straty beda wieksze niz tej farmy. Czasem warto wstrzymac sie na jakis czas z atakami i wystawic wieksza armie niz marnowac ja bez sensu nie zadajac praktycznie zadnych powaznych strat przeciwnikowi


Uff nareszcie koniec

Ps. Uwagi mile widziane

Offline

 
  • Index
  •  » Porady
  •  » O wojsku ogółem dzięki ludmacowi

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi